Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

ΛΕΜΕΣΙΑΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ-ΜΟΛΙΣ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ.

Εισαγωγή
Ένα μικρό αφιέρωμα στο Καρναβάλι του 1961 μέσα από τις αποκλειστικές φωτογραφίες  του αρχείου μου από τον παλιό φωτογράφο Γιώργο Βατυλιώτη που αν και λευκωσιάτης ερχόταν στη Λεμεσό και απαθανάτιζε όλα τα σημαντικά γεγονότα της Λεμεσού ( πρώτη Γιορτή του Κρασιού, καρναβάλια, Ανθεστήρια, Καλλιστεία κ.λ.π.) και μου εμπιστεύτηκε τα αρνητικά των φωτογραφιών αυτών. Αφιερώνεται στη μνήμη του μαζί με την ευγνωμοσύνη των λεμεσιανών για την καταγραφή και προσφορά του αυτή στην ιστορία της πόλης μας.
Η πενηντάχρονη σήμερα καρναβαλίστικη εκείνη  παρέλαση διαδραματίζεται στον παραλιακό δρόμο, την Αγίου Ανδρέου και την οδό Γλάδστωνος (εδώ ένα μικρό μόνο μέρος των φωτογραφιών αυτών).


Χιλιάδες κόσμου στο
 παραλιακό δρόμο. 
Στην παρέλαση,  οι κανταδόροι 
(εδώ η ομάδα κανταδόρων Φανάρη),
 παρελαύνουν και τραγουδούν ανάμεσα
 στα άρματα, χωρίς (τότε) «ενιαία μουσική» βέβαια…!























Τα… «τσικό» των κανταδόρων
 Γιωργαλλέττου  με τα
 παιδιά του Γιώργου, Περικλή
 και Λώλλο και άλλους φερέλπιδες
 νέους κανταδόρους,  παρουσιάζονται 
για πρώτη φορά στο λεμεσιανό καρναβάλι 
ως αυτόνομη ομάδα φέροντες 
στις πλάτες του το L (μαθητευόμενοι)!













Η νεοσύστατη φιλαρμονική του 
Δήμου Λεμεσού με επικεφαλής 
τον μαέστρο της ελλαδίτη Πριτσούλη, 
παρελαύνει όχι ντυμένη καρναβαλίστικα
 αλλά με την επίσημη μεγαλοπρεπή στολή της.
















Αντίθετα η  φιλαρμονική της ΕΔΟΝ
 με τους μουσικούς μεταμφιεσμένους
 σε αρλεκίνους και πιερότους και με
 επικεφαλής τον μαέστρο τους 
 Κόκο
 ( μόλις διακρίνεται), που πολλοί
θα τον θυμάστε να πετά ψηλά
 και να
  πιάνει με μαεστρία ζογκλέρ
 το μαεστρικό ραβδί του!













Σατιρικό … «πολιτικογεωγραφικό» άρμα: Η συνάντηση κορυφής των τεσσάρων μεγάλων και ισχυρών  του πλανήτη με τη μορφή των τεσσάρων υψηλοτέρων κορυφών της γης, Άλπεις, Έβερεστ, Κιλιμάντζαρο και Πυρηναία.

Ήταν τότε και η εποχή των πρώτων δορυφόρων στο διάστημα, πηγή έμπνευσης και του καλλιτέχνη στο άρμα αυτό.
















                                            Δαυίδ και Γολιάθ σε πραγματικά ανθρώπινα μεγέθη

 Ο πιερότος-κιθαριστας του αείμνηστου
 Κωστάκη Μαυρογένη δέσποζε
 της παρέλασης με τον όγκο και την
 τέχνη του.


Και ελλείψει τότε παιδικής καρναβαλίστικης παρέλασης, τα παιδιά διασκεδάζουν στο κινηματοθέατρο Ριάλτο που τις μέρες του καρναβαλιού μετατρεπόταν ( μαζί με το Γιορδαμλή , το Ελλάς, το Ρεκάλ) σε ένα τεράστιο κέντρο διασκέδασης για πλούσιους και φτωχούς.